Te problemy to dopiero początek!







Dzisiaj chciałam krótko, zwięźle i na temat, o tym co  WAŻNE, jak nie NAJWAŻNIEJSZE w okresie dojrzewania!


A mowa tutaj o PROBLEMACH, z którymi większość nastolatków musi się zmagać.

Pozornie można spojrzeć na te młodzieńcze lata i pomyśleć:
„Co to za problemy? Tylko zabawa im w głowie, uczyć się nie chcą…!”.

Kocham dosłownie te stereotypowe stwierdzenia, które całe szczęście, że odchodzą już małymi krokami do LAMUSA.

Bo trzeba przyznać, że te nasze stwierdzenia i pozorne wyobrażenie kompletnie odbiega od rzeczywistości!


Dlatego ja dzisiaj chcę się z Tobą podzielić tym, co dowiedziałam się od nastolatków realizując mój projekt.



I od razu mam prośbę do CIEBIE – przeczytaj uważnie i pomyśl: „Z jakimi problemami moje dorastające dziecko może się zmagać?”.





Oto niektóre z problemów, które dotykają nastolatka:



*DOTYCZĄCE CIEBIE I WYCHOWANIA:
- podejmowanie decyzji bez jego udziału,
- dokonywanie wyborów za niego (np. zajęć pozalekcyjnych),
- brak zrozumienia,
- monolog rodziców zamiast dialogu,
- co zrobić, kiedy rodzina podcina mi skrzydła,


*DOTYCZĄCE BUDOWANIA JEGO TOŻSAMOŚCI:
- jak uwierzyć w siebie?;
- jak pokonać strach?;
- jak odkryć swój talent?;
- jak pokonać porażkę?;
- brak pewności siebie?;
- jak odnaleźć siebie?;
- jak odkrywać swoje marzenia?;
- jak wyjść ze strefy komfortu?;
- jak stawiać pierwsze kroki?;
- jak planować przyszłość?;
- jak radzić sobie ze stresem?;
- jak wyznaczyć ścieżkę celów?;


*WYGLĄD ZEWNĘTRZNY,


*DOTYCZĄCE GRUPY RÓWIEŚNICZEJ I OTOCZENIA:
- jak zaufać innym?;
- jak zdobyć akceptację kolegów?;
- brak akceptacji otoczenia.






Możesz oczywiście przeczytać i stwierdzić – „To mnie nie dotyczy, nie mojego syna lub nie mojej córki!”. Wielokrotnie słyszę takie odpowiedzi.

Jeżeli jest tak naprawdę to cieszę się ogromnie, ale coś mi serce podpowiada, że NIE MA TAKIEJ OPCJI!

A wiedz, że ta wiedza to podstawa, aby dowiedzieć się co dzieje się w prawdziwym świecie Twojego nastolatka za zamkniętymi drzwiami pokoju…

Oby nie było za późno, nie przegap tego momentu!



Więcej dowiesz się na :



#dziewczynawtrampkach #mlodziez #jakzrozumiecnastolatka #jakwychowacnastolatke



x

Opublikuj na:

Komentarze

0 komentarze:

Prześlij komentarz